Obsesja na w

Trudno uwierzyć, że nagle będzie ciepło, jasno i zielono. Co roku przeżywam to zaskoczenie na nowo. Bo skąd ta przyroda wie, co ma robić? Jak po tylu szarych i zimnych miesiącach, po tysiącach-milionów sekund i godzin depresyjnej wilgoci, pluchy i wiatru, tak po prostu wypuszcza pąki i rozkwita? Skąd pewność, że to TEN moment i że nie grozi już zamarznięcie pędów, czy inna zimowa tortura? Pewnie profesorowie wszystkich krajów znają odpowiedzi na te banalne pytania. Ale chyba ja nie muszę ich znać, mogę się po prostu pozachwycać mocą natury. Wczoraj w naszej kwiaciarni pojawiły się bratki. Popędziłam, co sił w nogach i mam już pierwszy kosz z kwiatami na balkonie (stoi zresztą obok biednej choinki, którą zaniedbałam haniebnie i grozi jej opad igieł – zgon, zgon, zgon). Nie zamieszczam zdjęcia, bo i tak nic nie zobaczycie przez nasze ekstremalnie czyste szyby. A na stole łypie sobie wesoło stokrotka – wcielenie bezpretensjonalności i uroku. Jak sobie myślę o kwiatach, to włącza mi się ekscytacja jakaś dzika, nie do opanowania. Albo zwyczajnie utrzymuje się stan szaleństwa, w który popadłam parę tygodni temu. I znowu (o Boże, jaka jestem nudna) wyrzuciłabym cały dobytek, odmalowała, przestawiła i na koniec zrobiła drastyczne porządki, które zmieniłyby wszystko. A najbardziej moje samopoczucie. Jeśli nie da się tego zrealizować, to można przynajmniej kupić kwiaty czy plakat. I niech wszystko rozkwita!

A i kolejny szok – podobno ma być ładnie na Wielkanoc. Nie chce mi się wierzyć, bo jak to święta bez śnieżycy? To chyba niemożliwe. Czy jest na sali ktoś, kto mógłby to potwierdzić?

2 uwagi do wpisu “Obsesja na w

Skomentuj

